torsdag 27 juli 2017

theBalm, mur, w7 och beauty uk

Jag har ju skrivit att jag inte vill lyfta fram köp för jag vill inte bidra till konsumtionshetsen som råder i detta samhälle. Det vill jag fortfarande inte MEN jag har några inköp som verkligen är genomtänkta och planerade som jag vill kunna visa åt er för jag känner mig så taggad inför att börja använda produkterna. 

Dessutom kommer jag att inleda ett Köpförbud omfattande fyra månader (1.8-30.11.2017) på färgkosmetik som skall lära mig uppskatta det jag har och använda det fullt ut innan jag köper nytt. Jag köper lätt nytt eftersom jag är nyfiken på nyheter eller produkter jag hört/läst om. Men jag behöver inte alltid köpa nyaste nytt, jag kan prova det ett halvt år senare än alla andra, inte när det är nysläppt. Ingen älskar mig mer bara för att jag provar en highlighter som släpptes igår. 


I vilket fall som helst, här kommer bilder på det jag köpt:
 
 Beställt från cocopanda.fi

Jag ville testa en mascara från märket W7 eftersom det finns några produkter från märket som jag tidigare blivit riktigt positivt överraskad av.

Stjärnan i denna beställning var helt klart denna palett från theBalm som heter In theBalm of your hand. Den innehåller de mest klassiska produkterna från märket bland annat 3 rouge, 1 bronzer, 4 ögonskuggor och en highlighter. Under en skiljd flik finns även krämiga läpp- och rougeprodukter. Alla puderprodukterna kan användas som ögonskugga givetvis! Jag har en längre tid kollat in paletten och tänkte jag skulle slå till då den var på rea och kostade knappt under 28€ då den annars kostar 45€. 

Baked blush från beauty uk i nyansen nr3 Halo har hyllats som en bra highlighter och det fungerar den väl som. Jag ville testa en ny highlighter eftersom jag inte ännu funnit THE Highlighter som jag skulle fallit pladask för (även om jag gillar mary-loumanizer). 

Makeup Revolution Ultra blush palette med namnet Sugar and spice innehåller 6 matta rouge och 2 glittriga varav ena nog rent ut kan kallas highlighter. Jag hade för tillfället 1 rouge jag gillade men tyckte det krävdes lite fler i min samling för att ett rouge passar inte till ALLA sminkningar. Dessutom är detta en bra resepalett, flera rouge i samma paket. Utifrån att ha googlat bilder på swatches kom jag på att jag gillade åtminstone alla de 6 matta färgerna och för den lilla pengen paletten kostade kom jag fram till att den skulle vara en bra investering. 

Vill du se swatches? Lämna kommentar isåfall!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar