fredag 9 juni 2017

Project: Finish 5 by fifth of August

Hejhopp! Jag blev taggad på ett nytt project pan och tog inspiration av ett som cirkulerar på youtube "finish 5 by fall" men valde att lägga datum på mitt så därför håller detta projekt på fram till 5.8. 

Största orsaken till att sluta redan i början av augusti är väl att jag börjar en 5 veckors praktikperiod 15.8 och knappast kommer orka sminka mig så mycket under den tiden. 


Följande produkter skall jag ta slut på innan 5e augusti:
Kicks Lip lacquer lasting lip shine "down to earth" startläge synns som markering på hylsan, vid ordet shine.

Mac Pro longwear concealer NW20, startläge aningen ovanför texten på flaskan.

Make Up Store EdP Deluxe ca 7,5ml kvar, startläge mellan L och U i ordet Deluxe. 

L'Occitane pivoine serien CC-kräm, ganska lite kvar men den här är dryg, se markering på tuben.

Rimmel Eye pencil i färgen 011 sable brown mäter denna produkt m.h.a. korken och den ligger nu precis vid det där 0.04 oz. 

Varför jag vill ta slut på dessa produkter? Antingen är de påväg att bli gamla (såsom läppglanset och ögonpennan) eller så är nyansen så mörk att det passar endast att användas på sommaren (mac pro longwear concealer), doften från MUS är så somrig så den vill jag ta slut på innan hösten är här. CC-krämen vill jag använda upp eftersom jag har en mörkare foundation för sommarbruk som jag borde använda nu också. Men jag gillar CC-krämen så känns tillika lite synd att skynda med den. 

Jag har ju redan kommit en bit på dessa produkter så jag har nog hopp om att dom kan hinna ta slut också :) Glöm inte att kolla in mitt året-runt-project-pan också under etiketten Project Pan 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar