måndag 12 juni 2017

Makeup-hack Monday: Bassalva

Visste ni att man kan avlägsna makeup med vanlig bassalva? Det visste inte jag förrän för en vecka sedan då jag gick till apoteket för att köpa en bassalva och råkade läsa detta på förpackningen!
Jag köpte Aqualan L från Orion pharma, en tub på 100 gram som kostade 5,40e vilket känns ganska förmånligt då man kan använda den som både återfuktande- och rengöringskräm! Jag provade den som rengöring i ansiktet och den var förvånansvärt effektiv. Jag skulle inte ha trott att den rengjorde ansiktet bättre än en mousse avsedd för att avlägsna smink!
Jag använder bara denna nu vid rengöring av ansikte.


Användning av bassalva till avlägsnande av makeup passar ypperligt för dig med torr eller känslig hud. Salvan är tjock och behaglig på huden.


Har du redan prövat avlägsna smink med bassalva? Vilken använder du till det, tipsa mig!

1 kommentar:

  1. Om jag använt bassalva till rengöring så har det varit just den, tycker att den fungerar hur bra som helst!

    SvaraRadera