lördag 3 juni 2017

Äntligen empties!

Ni får ha lite förståelse för dåliga bilder i dessa emptiesinlägg... jag har fotat med 3 olika bakgrunder och inte varit nöjd alls så nu gav jag upp för jag vill verkligen kunna ladda upp detta inlägg nu så jag kan recensera produkterna. 

Jag skall försöka hålla mig kort!


Jag fotade på balkongen på de där fint slitna bräderna jag hittade i pappas skog förra våren. Men till min glädje har här varit måsar som skitigt ner.... jag kanske bygger en fälla...


L300 3 in 1 Micellar cleansing water, dry skin, fragance free 200ml.
Förmånlig och riktigt bra. Favorit!

Joico Instatint fiery coral 03 50ml.
Trevligt att få testa på denna stora trend just nu men inget för mig. Hela flaskan gick åt till mitt axxellånga (och tjocka) hår samt det färgade mycket av sig på hud och kläder samt lade sig på badrumsinredningen. Inget jag rekommenderar. 

DERMOSIL family conditioner, red orange 250ml.
Detta har flera år varit min favorit, alltid då jag är i bastun hos mamma så har jag använt schampoo och balsam av red orange serien. Sen köpte jag åt mig själv både schampoo och balsam, balsamet tog slut före schampoot. Då jag använder kombon av schampoo och balsam i red orange serien så hålls mitt hår rent och fräscht upp till 4 dagar! Plus för att det doftar så gott.

Yves Rocher flawless skin foundation i nyansen rose 000 (ljusaste) 30ml.
Vart superglad då jag hittade en LJUS foundation. Bra täckning men hållbarheten är "Njaaa". Släpper lätt vid näsan. Har nu införskaffat shade adjusting drops från TBS så kommer inte köpa denna igen i alla fall. 

 AVON Senses limited edition Relaxing florals med doft av viol och jasmin, 250ml.
Doftar verkligen sommar! Använt den som handtvål, löddrar inte så mycket men rengör bra. 

Freedom Makeup ProStudio fixing spray anti-shine 100ml.
Jättebra settingspray för en billig slant. Var så gott som doftfri och sprayen fördelades jämt tack vare bra munstycke. Jag skall försöka återanvända flaskan. 

AVON Essential youth maximising serum 30ml.
Min andra flaska av detta fantastiskt bra återfuktande serum. Dock lite för mesigt på vissa torrare partier i ansiktet. Lugnar bra irriterade områden t.ex. finnar. 

NYX HD studio photogenic concealer i nyansen 02 Fair 3gram.
 Detta är min andra concealer, det var min favorit framom mac pro longwear ända tills jag provade Essences camouflage concealer. Bra täckning men inte lika bra som camouflage concealer. Dessutom är essence lättare att få tag på. Cirka hälften billigare är den också. 

ORIGINS Drink up intensive Overnight mask 10ml.
Köpte detta "prov" direkt från Origins säljställe på Stockmann, fick jättebra betjäning där och blev verkligen "lurad" till att köpa en massa xD
Detta prov räckte till 5 användningar så det är faktiskt dryga produkter! Jag flyttade över det i en reseförpackning med lock efter att jag öppnat det. Jag hade aldrig trott att produkterna skulle vara så dryga! Min hy sög nog upp all återfuktning det bara gick att få ur denna kräm. Huden var inte alls klibbig eller kletig på morgonen fast jag hade applicerat ganska tjockt lager. Krämen doftade fräscht och gott.

Beauty Blender, lila.
Minns inte vad denna BB hette, tyckte det var nåt med Royal...?
Bra makeupsvamp, tycker fortfarande att de från W7 är minst lika bra som orginalen. 



Naturel exfolierande sockor 1 par.
De doftade gott men mycket mer än det gjorde de inte. Jag hade förväntat mig värsta skinnavfjällningen (är det ett ord?) eftersom de från Dermosil var grymma och så jäkla effektiva) men vad kan man förvänta sig av en kopia under 5€? Lossnade lite skinn här och där men gjorde inget mirakel. Tummen ner. 

ORIGINS Mega-mushroom skin relief eye serum 1,5ml.
Försäljaren försökte sälja denna produkt i full storlek åt mig för att den är SÅÅÅÅ BRAAA och jag bara "eh, nej tack, jag har genetiskt mörka ringar kring ögonen och går inte på sånt där försäljningsbabbel längre, jag kan bara försöka sminka bort mina mörka ringar". Så hon gav med ett prov. Även detta lade jag över i en liten burk med lock och trots att det var bara 1,5ml så räckte det i över en vecka! Alltså what. Det gjorde inget av de mörka ringarna MEN huden blev  fantastiskt mjuk och len! Nästa gång ska jag gå och tjata till mig lite flera prov av den ;) 

ORIFLAME Ladies Delicate Disposable Razor 2pack.
Jag brukar inte recensera rakhyvlar men jag tyckte dessa förtjänade lite beröm faktiskt! De är ämnade som engångsrakhyvlar men jag använder dem nog flere gånger. 

AVON Scent essence Sparkly citrus edt prov
Doftar härligt fräscht och somrigt. 

Sen har jag också tagit slut på en hel del prover men jag var inte särkilt imponerad utav dem så jag orkar inte skriva om dem här. 





1 kommentar:

  1. Vad roligt att origins var så dryga :) Jag är nyfiken på micellarvattnet :)

    SvaraRadera