söndag 7 maj 2017

Månadens favoriter: April

Aprilmånad gick så fort att jag helt glömde bort att göra inlägg om mina månadsfavoriter. Idag plockade jag ihop de produkter jag blev extra förtjust i under månadens gång. Enjoy!

Min absoluta favorit sminkprodukt under aprilmånad vad
ögonskuggspaletten Comfort Zone från Wet n Wild. 9 gånger av 10 sträckte jag mig efter den. Mest använde jag den gråbruna uppe i högra hörnet samt den peachiga näst högst upp till vänster. 

Miniläppglans från essence i en dov babyrosa färg använde jag mest bara sådär men det passar också utmärkt att använda det som topper på ett annat läppstift. 

Färgat bryngel, den mest geniala idén genom tiderna?!? Mitt favorit kommer från essence och heter make me brow 03 soft browny brows. Den har en liten borste vilket jag ÄLSKAR. Detta kommer jag nog att plocka ut stoppern på då det börjar ta slut. Ett himla bra bryngel för under 4€.

essence (again?) Lash princess false lash effect mascara ger wow-volym OCH längd åt fransarna! Suverän mascara MEN jag i alla fall som har hängande övre ögonlock måste använda massa puder/ögonskugga på övre ögonlocket då jag använder denna mascara eftersom den lämnar märken på ögonlocket annars. Om ni förstår hur jag menar? Men har man tid att lägga ögonskugga så är denna mascara toppen! 

I flera månaders tid har jag "lidigt" av att mitt hår är frissigt och stretar hit och dit samt känns väldigt torrt och rufsigt. Att balsamera håret i duschen plus att spraya leave-in balsam i håret efteråt hjälpte inte. Av en slump hittade jag Keunes hårprodukt Silkening Polish ultimate control på en lokal hårsalong och trots det höga priset tänkte jag - det är väl värt att testa? Det visade sig bli den BÄSTA produkten mot frissigt hår som jag nåogonsin har testat! Det kan appliceras både i vått och/eller torrt hår. Skönt att inte gå omkring och se ut som en triangel i håret längre. 

Rainbow Eye makeup remover med glycerin och provitamin B5 som även avlägsnar vattenfast makeup. Det här är den mest effektiva makeupremovern för vattenfast makeup som jag har provat! Den svider inte och man behöver inte gnida för att mascara eller eyeliner ska lossna. Kostar några ynka euron.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar