lördag 13 maj 2017

LÄPPFETT

Jag möts ofta på fniss och skratt då jag pratar om mina läppfett. Det är tydligen inte ett uttryck man använder i denna ände av landet? Läppomada (vad är nu det för ett ord, pomada är ju en MUNK?!?), läppbalm (såndär svengelska) eller läppbalsam fungerar här i Eeeeeknäääs bäst tydligen. Men läppfett är så ingrott i mina hjärnceller så jag fortsätter kalla det så. 
I vilket fall som helst, jag vill tipsa om ett LÄPPBALSAM på tub som säljs på apoteket för ~3,50e. 

Orion pharmas Bevita R Läppbalsam
"Läppbalsam för daglig läppvård. Vårdande och skyddande."
Och innehåller, vad jag förstått, B-vitamin. Produkten kommer i en rejäl och praktisk tub (8gram). Koncistensen på läppbalsamet är mellan kräm och gel men är behagligt tjock och känns genast återfuktande. Jag hade ett sår i mungipan som var ganska sjukt men jag smörjde med denna lite extra tjockt och munsåret försvann efter 2-3 dagar. Detta är verkligen en prisvärd produkt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar