söndag 28 maj 2017

I'm a goldfish!

Gjorde första sminkningen med Urban Decay Full Spectrum-skuggorna i fredags. Jag blev så himla nöjd med resultatet och det kändes verkligen som en Mima-sminkning. 





Mitt hår var ganska bångstyrigt då jag haft 2 stora flätor i det i 2 dygn. 

 

På hela rörliga ögonlocket använde jag som bas Nylon från MAC (användes även i inre ögonvrån och under brynet)
Längst in använde jag den gula skuggan Calavera,
Som övergångsfärg på mitten använde jag den svag-orange skuggan Jones (samt som transitionfärg ovanom globlinjen)
I yttre V:et använde jag den rödorange färgen Seize (den fick mina gråblåa ögon att POPPA fram!)

Avslutade sminkningen med vingad eyeliner, Maybelline gel liner
och mascara, Isadora Insane volume mascara.
På läpparna har jag MAC läppstift i färgen Hue



Ny blus från Lindex. Pink med geometriska mönster.




Lekte med filter i Picasa för att få fram färgerna i ögonsminkningen.

Skall jag våga göra en grön ögonsminkning någon dag? Ja eller Nej?

Hoppas Du har en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar