torsdag 27 april 2017

månadens skräp

Mina favoritinlägg både att läsa och själv skriva är Empties (eller månadens tomma) där man recenserar produkter man tagit slut på under månadens gång.

 Avon Planet Spa revitalising retreat with chinese ginseng peel off face mask 75ml
Tanken är att en applicerar denna mask över områden med mycket pormaskar t.ex. T-zonen och då masken torkat drar man av den och pormaskarna följer med men den här fungerade inte på mig. Den var alltför snäll med mina pormaskar och endast några få lossnade. Finns bättre på marknaden så kommer inte köpa igen. 
Rituals Tao Wai Wang organic white lotus & yi yi Ren mild exfoliating body scrub 70ml
Detta är min första bekantskap med Rituals produkter och jag älskade denna skrubb! Den här serien har en god doft men också skrubben i sig gjorde ett bra jobb. Den kunde nog vara lite mer rivig enligt mig men ingen dålig produkt så som den är. Köper gärna igen. 

The Body Shop Vitamin E gentle facial wash with protective vitamin E & moisturisin wheatgerm oil 30ml
En vän tipsade om denna och jag ville såklart prova den. Helt okej ansiktsrengöring, kan tänka mig att den passar jättebra för en med torr och känslig hud. För mig var den inte riktigt tillräckligt effektiv. När den var ny var det en ganska rinnande lotion men efter någon vecka blev det en trögflytande sörja och den började lukta väldigt starkt, jag undrar om jag kanske hade fått ett måndagsexemplar? Kommer inte att köpa igen.
Avon Nutra Effects hydration daily cream 50ml spf 15
Denna har jag använt i en dryg månad men är tvungen att slänga bort den eftersom jag plötsligt i förra veckan fick allergisk reaktion av den. Ansiktet svällde upp och blev brännande och rött. Så om du har känslig hy rekommenderar jag inte denna åt dig. Köper inte igen.
Oriflame caring hand cream with olive oil 30ml
En fyllig och väl återfuktande handkräm. Absorberas snabbt in i huden och doftar gott - en ny favorit! Kan tänka mig att köpa igen.
Aco vårdande läppcerat utan konserveringsmedel innehåller vitamin E och vanillin
Mitt favorit läppbalm som jag köper om och om och om igen! Återfuktar läpparna snabbt och effektivt. Apoteksprodukt. Kommer köpa igen. 
Lumene Time freeze instant lift V-shaping serum produktprov
Svårt att säga utgående från enbart ett prov men jag ogillade lukten men tyckte nog att produkten återfuktade helt okej.
Lumene Bright now vitamin C shine control  produktprov
Samma som jag konstaterade ovan, att det är svårt att säga effekten efter bara ett prov, den här doftade dock godare och återfuktade helt bra. Vill minnas att jag använde den under makeup och att det fungerade bra. 
Maybelline Fit me! matte + poreless 120 classic ivory produktprov
Den var nog allt annat än classic ivory den här... den blev mörk och orange på baksidan av handen så jag kunde inte ens prova den i ansiktet!
The Body Shop Oils of life produktprov
 Jag provade den under natten och den absorberades bra men luktade starkt örtigt så det stack i näsan. Kommer inte köpa den utgående från detta prov. 

Avon calming effects mattifying foundation ivory 30ml
Den började lägga sig i lager, det uppstod konstiga bubblor och färgen mörknade något så jag slänger den nu, men jag hann använda 2/3 så jag kan ändå säga att jag gillade den, den hölls matt i flera timmar och kan tänka mig köpa motsvarande från Avon igen.
Oriflame The One illuskin face primer 30ml
Jag ger upp! Jag har försökt använda den här men det är inget jag sträcker mig efter naturligt eftersom jag inte känner att den gör något extra... den får inte makeupen att hålla längre, den förminskar inte porerna, den ger liksom ingenting. Nu ger jag bara upp och slänger den. Det är ett onödigt steg i min makeuprutin att använda den. Köper inte igen. 
L'oréal Volume million lashes 10,5ml
Volume million lashes serien har bästa mascarorna jag har provat. Dock var denna inte riktigt lika bra som den vattenfasta varianten. Kommer prova fler av denna serie men inte just den här. 
Maybelline baby skin instant pore eraser lightweight primer smooth, poreless looking skin 22ml
Min favoritprimer! Jag har inte direkt märkt att den skulle dra ihop porerna men gosh så bra sminket håller med denna under! Det spelar ingen roll om det är vardag eller fest, denna primer sträcker jag mig efter lätt.
(Denna produkt är med i mitt project pan 2017)

Nyx HD finishing powder translucent 8g
 Det BÄSTA transparenta pudret för att sätta sminket med. Alltså jag har redan en ny i användning. Det framhäver inte porerna men ger en fin finish på sminket oberoende om det är concealer, cc-kräm eller foundation. 
 (Denna produkt är med i mitt project pan 2017)
 
 
Sist ut... några ord om produkter jag måste slänga av en eller annan orsak.

Yves Rocher Flawless finish fluid foundation rosé 100, 30ml
YR smink lönar sig inte att köpa i lager... jag hittade ljusa foundations på deras hemsida och eftersom det inte är billigt precis att beställa därifrån så köpte jag i lager lite foundations... men när jag tog upp denna (som var i ljusaste nyansen då jag köpte den) såg jag att den lagt sig i lager och oxiderat... synd för en säkert bra produkt. Dit for 14€ ut i tomma luften.
 
Avon Plump pout lipgloss i färgen pink pucker 7ml
Detta läppglans skall ge ett fylligare plut. Men nej, fy jag gillar inte doften/smaken den är stark och kemikalisk plus effekten av att det känns som om nåt bränner på läpparna. Det är bara fel. Jag slänger detta. 
Nyx butter gloss i nyansen fortune cookie 8ml
Detta tyckte jag bra om! Jag använde det mycket i början, både som så och som topper på ett läppstift, bland annat på det från rimmel här på bilden. Men läppglanset började torka nu så jag slänger det.

Himalaya Herbals straeberry shine lip balm 
Det var torrt och hårt redan då jag köpte det så det har förblivit oanvänt.
Maybelline baby lips färgat lipbalm Cherry me
Jag fattar inte hypen kring dessa?! Varför var de såååå braaa? Detta återfuktade inte alls mina läppar. Doftade gott men väldigt konstgjort.
Rimmel Lasting finish lipstick i färgen 206 nude pink
Det här läppstiftet har jag använt mycket, färgen var perfekt för mig, den gick bra ihop med min hudton. Jag hade gärna fortsatt använda det men det har börjat lukta så konstigt. 
Lumene glitter top coat mascara 5ml
Jag använde det en eller två gånger då jag spexade till min sminkning men utöver det har jag inte sträckt mig efter det. Jag har nog sparat det mest ifall jag nångång går på maskerad. Men nu åker det i roskis.
Så, det var allt för denna gång. Vad tycker ni om mina emptiesinlägg? Är de bra? Förbättringsförslag tas emot!
 




1 kommentar:

  1. Nyfiken på Rituals skrubben :D Bra inlägg mima! Jag har också ett Aco läppomada någonstans, undrar vart den tagit vägen? :D Hatar också när vissa läppomadan är riktigt sträva :/

    SvaraRadera