onsdag 19 april 2017

I found THE red blush

För några veckor sedan märkte jag att jag saknade ett rouge i en djup röd nyans. Jag började researcha och googla swatches över alla möjliga röda rouge men inget var sådär riktigt djup röd som jag ville ha. Efter många om och men snubblade jag över Milani baked blush i färgen Red Vino 09 på bautybays hemsida. Efter att ha googlat swatches på den var jag helt såld!
DEN SKA JAG HA. 
Jag beställde den i början av månaden, så det har tagit några veckor innan den kommit fram till mig från England (jag tog billigaste frakten alltså 0,00€ och kunde därmed inte följa med paketets färd). 


Fotat i naturligt skymningsljus. Jag blev själv rätt förvånad över att rouget ser så brunt ut i förpackningen. Swatchen på handen visade dock att det var härligt mörkrött i alla fall!

Vinröd bas med guldglitter och shimmer. Så vackert!

Jag ville givetvis prova det genast. Jag duttade rougeborsten några gånger på rouget och shiet vilket pigment det gav! Jag fick så mycket färg på kinderna så det ser ut som att jag sprungit ett maraton! 

Övrigt om produkten; den doftar typ ingenting, under blushet finns en spegel och en liten pensel. Förpackningen känns väldigt billig, vilket förvånade mig eftersom den ser så exklusiv ut! 


1 kommentar: