söndag 26 februari 2017

Youtube made me buy it!

Jag har sett att en del Youtubers gör videor om skönhetsprodukter som de köpt utgående från att de nämnts mycket på Youtube. Den senaste som gjorde sån video som jag såg är Josefin Ahl Olsson som även gav mig inspiration till att göra detta inlägg. 



NYX Jumbo eye pencil i färgen Milk. Jajja, va skall man säga. En kladdig, vit ögonpenna som är ypperlig som bas både till färggranna och dämpade ögonskuggor. Glad att jag köpte den även om jag hittills inte använt den så mycket. 

MAYBELLINE Baby skin instant pore eraser ansiktsprimer. Flög högt över mina förväntningar. Jag har inte specifikt märkt att den skulle minska porerna men jag tycker sminket håller jättebra. Jag har köpt 2 tuber av den så den ÄR bra. 

NYX born to glow liquid illuminator i nyansen sunbeam. Den såg jättebra ut på Youtube och verkade bra enligt recensioner men den var helt kakka. Den innehåller stora glitterkorn vilket gör den svår att använda. Jag skall försöka använda den UNDER foundation så jag får slut den. 

MAYBELLINE baby lips i färgen cherry me. Hmmmm. Det var billigt men det var fan inte bra xD Doftar gott och ger svag, fin färg men är inte vårdande. 

NYX butter gloss (maple blond & fortune cookie). Helt okej men ingen magi direkt. 

Wet n Wild Comfort Zone eyeshadow palette. Ett av de tre bästa palettköpen jag gjort! Så fina skuggor ååååh.

The Balm Mary-Lou Manizer highlighter. Superduperfin highlighter men jag använder den sällan då jag använder en från MUR istället. 

Real Techniques sminkborstar. Vad gjorde man innan Real Techniques borstarna? De är ju så himla bra! Fast det är H&Ms och Lindex borstar också.  

Jag har hjärnsläpp för jag kommer inte ihåg vad dessa paddelformade täta borstar kallas! Vet att det finns ett äkta märke och sen finns det dessa, billiga plagiat. Plagiaten är också riktigt hypade och utgående från en väns rekommendation beställde jag ett set på ebay. Men jag har inte riktigt fastnat för dessa. Jag tycker de lämnar ränder efter sig vid applicering av t.ex. foundation. 

Bath & Body Works kroppsvård. För att det är sååå hypat på Youtube. Jajja. Lite saftigt pris på dessa med tanke på hur lite produkt man får. Men de doftar ju gott!

Vad har du köpt på grund av / tack vare Youtube?

1 kommentar:

  1. Kul inlägg!!för mig är nagellack sånt som Jag ofta köper om Jag ser på blogg/youtube

    SvaraRadera