lördag 25 februari 2017

Månadens tomma: februari 2017

Det har inte hänt så mycket här på bloggen eftersom jag inte mått så bra. Nu har jag fotat inför tre inlägg så hoppas jag orkar skriva dem alla också. Jag måste ta vara på motivationen. Februari är inte riktigt slut men jag tänkte slänga in månadens tomma inlägget här i alla fall idag. Jag tror inte att jag hinner ta slut på flera produkter innan den 28 i alla fall. 


AVON conditioning eye makeup remover lotion 150ml. Ca halva kvar men jag kom på att det nog är över 12 månader (hållbarheten öppnad) sen jag tog den i bruk. Det har varit en bra produkt som inte svider i ögonen men inte en produkt jag sträckt mig efter i första hand tyvärr. Kan tänka mig att köpa igen.  

AVON nutra effects micellar cleansing water 200ml. Tog effektivt bort allt smink (ej maybellines eyeliner dock), torkade inte ut huden, sved inte i ögonen. Gillar starkt och kommer att köpa igen. Prisvärd!

LUMENE blueberry wild curl waterproof 7ml mascara. Så jävla dålig. Gav färg åt fransarna men separerade inte och gav ingen längd heller. Buu! Skulle inte köpa denna.

essence multi-action volume mascara 7ml. Superb mascara trots att den är så billig! Lägger sig inte på ögonlocket (alltså då man har hängande övre ögonlock) och ger fina långa  fransar. Detta är mitt andra exemplar och jag skulle lätt köpa den igen. Tips till alla fattiglappar! 

NIVEA refining clear-up strips för näsa och haka/panna. Jag har använt dessa i 10 år minst men jag tycker nu faktiskt att de har blivit sämre. De tar inte alls lika effektivt bort pormaskar som de tidigare gjort, vad har hänt? Tror inte jag kommer köpa igen tyvärr. 

RAINBOW bomullsrondeller ekologiska 60st. Dessa var billigare än mina favoriter som jag brukar beställa från DERMOSIL Men de var SÅ dåliga! Rondellerna hölls inte ihop och luddade massor. Köper inte igen, synd att jag köpte två förpackningar av dessa. 

THE BODY SHOP elderflower unperfumed eye gel 15ml. Den här ögongelen minns jag att jag gillade i början men jag minns inte varför?! Sen provade jag en annan som jag gillade mer och den här har fallit i glömska. Den håller öppnad i 6mån och det är ett år sen jag tog den i användning och då det gäller ögonområdet så vågar jag inte använda den längre. Jag hade som tur hunnit använda över halva. Jag kommer inte köpa den. 

YVES ROCHER exfoliating soap coconut 200g. En skrubb i fast tvålform med exfolierande korn från kokosnöten. Jag tyckte bra om den, den rev ordentligt, nästan lite för hårt ibland, doftade gott, torkade inte ut huden, dryg produkt. Kommer dock inte att köpa igen.

DERMOSIL fresh! cleansing night facial mask med vitamin B3 75ml. En tub som är nästan full. Jag har använt den här nattmasken högst 5 gånger men det var en produkt jag inte riktigt förstod mig på. Jag tog den i bruk då jag hade mycket finnar i pannan men jag tycker inte den gav något resultat. Jag sträckte mig inte efter produkten men blev ändå överraskad då jag insåg att den gick ut i september 2016. Köper inte igen.  

Så, det var allt för denna gång. Hur många produkter har du tagit slut på under månaden? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar