onsdag 1 februari 2017

Empties 2017 #1

Årets första empties hörni! Empties eller Månadens tomma-inlägg går ut på att en laddar upp bilder med korta recensioner om produkter som en har tagit slut på under en månad - i detta fall januari. Jag tycker om dessa inlägg eftersom recensionerna av produkterna är ärliga då man gett tid åt att använda produkten och noggrant syna den. Dessutom har det för mig blivit en rolig process bort från konsumtionshetsen. 

Denna månad har jag tagit slut på 13 produkter i full storlek, 1 mini och 6 prover. 

EOS lipbalm Lemon drop spf 15 tyckte jag mycket bra om! Den doftade fräscht, var lätt att applicera och vårdade läpparna bra. Dock upplevde jag att förpackningen blev ohygienisk med tiden då det samlades damm och smuts i springorna. Kan tänka mig att köpa igen!

DERMOSIL body butter i serien senses 200ml var en bra och välåterfuktande bodybutter. Doften aningen för stark i början. Skulle inte köpa om just denna på grund av doften.

MAC Fast response eye cream 15ml återfuktade kring ögonpartiet men gjorde inte mycket mer än det! Jag köpte den för att försäljaren utlovade att denna produkt "ljusar upp dina mörka partier under ögonen" och att jag måddes använda den morgon och kväll kontinuerligt för att det skulle fungera. Och det gjorde jag! För den här rackaren kostade mig 35 euro! Men inte ljusade den upp för det :( Så jag känner mig grundlurad. Men krämen var dryg, den räckte i 6 månader! Kommer inte köpa igen.

Earth kiss revitalize bamboo sheet mask Rhassoul Clay & Juniper (jag hatar produkter med långa namn). En arkmask med rhassoul lera, enbär, lavendel och shilajt lera. På baksidan av förpackningen har jag skrivit "okej återfuktning, inget mirakel, sved i ögona och luktade illa" så jag antar att jag inte var så nöjd! Kommer inte köpa igen. 

AVON naturals moisturizing vanilla handkräm 75ml. En riktigt bra handkräm! Doftade gott som vaniljpudding naaaam. Mot slutet blev den dock konstig, när man gned in den i händerna började den klumpa ihop sig till korvar som gled av händerna. Ush. Men det var bara de sista användningsgångerna som den betedde sig så konstigt. En av mina kunder har också påpekat detta. Kommer inte köpa just denna vaniljhandkräm igen. 

AVON on duty 48h protection i doften fresh 50ml. Min favoritdeo genom tiderna! Den doftar gott och håller svettlukten borta. Tyvärr är den inte aluminiumfri och jag håller på att överväga om jag skall återgå till aluminiumfri deodorant igen.... Jag har redan en ny i användning och kommer antagligen att köpa om den här igen och igen såvida jag inte går tillbaka till aluminiumfritt!  

DERMOSIL nature cotton pads 2 paket (á 60st) av dessa har jag använt denna månad. Så bra. Bästa på marknaden! De luddar inte och de är ekologiska. Köper igen!


L300 Intensive moisture cleansing wipes 25st/pak. Riktigt bra och efterlämnar återfuktad känsla på huden. Inte de billigaste men ej heller de dyraste på marknaden. Kan tänka mig att köpa igen!

Kicks Skin treat duscholja mini 60ml. Doften är gudomligt god aprikos. Påminner mig om en solkräm eller aftersun som vi hade i Bulgarien 1997. Men en duscholja som löddrar? Är det inte tillsatt något uttorkande ämne då? Tidigare erfarenheter av duscholjor är att de INTE löddrar. Jag  tycker inte att den torkade ut trots allt. Jag skulle förmodligen köpa den igen tack vare doften! 

L300 Fresh hydration cleansing gel 150ml. Nej, den här produkten kändes bara fel från början! Munstycket i tuben var så glappt att det bara rann ut produkt hejdlöst från förpackningen varje gång en öppnade korken! Jag kände att jag bara kunde använda den i duschen då den sottade och klottade så mycket. Produkten rengjorde helt okej men den otympliga förpackningen var bara i fokus varje gång vid användning. Köper INTE igen. 

Färgkosmetik jaaaaz!

NYX HD concealer i färgen CW02 Fair 3gram. Det här är en superb concealer! Täckningen är t.o.m. bättre än MACs pro longwear concealer! Sätter sig superlätt och bra under ögonen och hålls på plats hela dagen. Huden är så mjuk och len där concealern ligger. Jag har redan köpt en ny. 
P.s. jag plockade till och med ut stoppern från förpackningen för att få ut ALLT.
Kone helsinki ögonbrynsmascara (färgen saknar namn) 5ml. Vem skulle ha trott att en ~3 euros produkt skulle vara SÅ BRA?! Alltså detta har varit min favorit under lata dagar och brådis-morgnar. Först trodde jag att färgen var för ljus för mig men den torkar något mörkare på brynen sen. Borsten är suverän eftersom den är liten så det är lätt att applicera även ute på "svansen" av ögonbrynet. Nu håller jag på att prova en från essence men SEN kommer jag ABSOLUT att köpa denna IGEN.  

 Prover

GARNIER PureActive 3 in 1. Jag förstod inte riktigt poängen här! Den var värdelös som skrubb i alla fall. Lukten gjorde så det sved lite i ögonen. Kommer inte köpa produkten utgående från detta prov. 

WELEDA Almond sensitive skin body lotion & hand cream. 
Jag använde båda proverna som handkräm. Body lotionen var alltför rinnig och absorberades långsamt medan handkrämen var tjockare och absorberades snabbt och väl in i huden. Kommer ändå inte köpa någonting utgående från dessa prov. 

Dermalogica skin hydrating masque kändes återfuktande och inte mer än det, luktade heller inget speciellt vad jag minns. Skulle inte efter detta prov köpa full storlek då de är ganska prisvärda produkter.

DERMOSIL Living hand & body lotion. Jag använde den som handkräm. Helt okej återfuktning, passligt tjock, en synnerligen märklig doft dock! Inte illa men inte heller god, svår att greppa. Skulle ändå inte köpa i full storlek. 

AVON nutra effects velvet soft moisture for body, face and hands (ordentligt produktprov på 10ml). Jag använde det som handkräm. Jag har haft ansiktskräm i samma serie som jag storgillat! Den här dock... NJÄE. Produktprovet räckte till 3 gånger. Mitt enda konstaterande på baksidan av förpackningen är "STINKER". Produkten är ganska starkt parfymerad. 

Till sist en random produkt: Apteekkarin C vitamin + zinkpastiller. Jag köpte dem tack vare v zinken. Jag tänkte att jag skulle märka skillnad på hår-, hud- och nagelkvaliteten men jag märkte ingen skillnad alls. Tror inte att jag kommer att köpa igen!


Som ni märker baserar sig mina upplevelser mycket på produktens doft. Det fanns en läsare som tyckte att jag fokuserade för mycket på doften i mina empties inlägg och inte tillräckligt på effektiviteten hos produkterna. Men vet ni va, det är jag som provar produkterna, påverkas jag negativt av doften och inte gillar den så gillar jag den helt enkelt inte. Jag tycker nog att jag skriver om effektiviteten gällande varje produkt så gott jag kan!









2 kommentarer: