måndag 6 februari 2017

Declutter februari 2017

I och med att jag köpte en ny ögonskuggspalett passar jag även på att göra en  s.k. declutter, alltså utrensning bland mitt smink. Mitt mål för 2017 är att hålla en så minimal sminksamling som möjligt. 
Här nedan visar jag vilka produkter jag har rensat ur mitt "förråd". 

1. Yves Rocher Flawless Skin Powder "Rosé clair"
Har ej blivit använt sen jag köpte färglöst HD puder.

2. Avon rouge (minns ej vad färgen heter, detta rouge är nerpackat till en som skall få det). 

3. LR Deluxe Artistic quattro eyeshadow
Detta har jag gett bort till en vän. 

4. e.l.f. bronzer & blush S:t Lucia
Har gett bort det till min kusin.

5. e.l.f. Cool bronzer
Jag älskade den här produkten tills jag skaffade ögonskuggan från MUR som jag flitigt använder som contourfärg.

6. Rimmel rouge/highlighter i färgen 010 Santa rouge
Har varken blivit använt som rouge eller hightlighter här. Impulsköp som visade sig vara riktigt onödigt för mig. 

7. Avon Liquid eyeshadow
Jag hade inte användning för det så jag gav bort det till min kusin. 

8. e.l.f. Pigment eyeshadow
Pärlemorskimrande pigment som även kan användas som highlighter. Den har inte kommit till användning här eftersom jag inte riktigt behärskar lösa pigment/ögonskuggor.

9. LR Deluxe Artistic quattro eyeshadow i förgen 02
Vackra, granna, glittriga färger som kan användas både med torr och blöt pensel. Har blivit oanvänd så tänker att jag ger den vidare. 

10. Saknas på bilden
Avon CC kräm spf 20 i färgen Ivory 30ml
Jag har försökt använda den men jag har för torr hy för den så den passar inte mig. 

Så, om du vill ha någon av produkterna 1, (2) 5, 6, 8, 9 eller 10 så hojta till!
Bor du längre ifrån så kan jag posta men då står du för postavgiften (bubbelkuvert och frimärke).
Min e-mail adress finns till höger i balken.

Har du rensat ut i din sminksamling? Var det svårt att göra sig av med produkterna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar