måndag 2 januari 2017

Skräp från december

Åj åj sån mängd tomma burkar och tuber jag har från december hörni! Det här kan nog vara rekord.

Totalt 13 tomma den här gången.


Bath & Body Works A thousand wishes duschgel 88ml var nu en helt bra duschgel, liknande som Avons. Doftade gott men ganska starkt så detta är inget för känsliga näsor. Kommer inte köpa igen för priset låg på ~7 euro för så här liten butelj. 

KC professional Color mask plum 200ml är mitt favoritmärke när det gäller colourmasks! Plum ger en fin mörklila färg. Jag tycker förhållandet mellan pris och mängd produkt är helt på sin plats (16,90e/tub) Jag har redan köpt en ny, men den kommer jag inte använda slut då jag nu har ett lite annat hårprojekt på gång... 

Cutrin professional Repair ISM conditioner 75ml balsam för torrt och kemikaliskt behandlat hår.  Var helt okej. Varken bättre eller sämre en andra jag testat.




Oriflame Optifresh tandkräm 75ml brukar jag köpa med jämna mellanrum utav en bekant eftersom jag tycker Oriflames tandkrämer är helt prisvärda och inte har alltför stark smak. Kommer köpa igen.


Lumene Arctic Aqua 24h balancing moisturizer 50ml hann jag inte använda upp innan den blev gammal (kände det genast på lukten) men jag har haft en tub innan den här och jag minns att jag gillade den. Tror dock att jag inte kommer köpa den igen då jag hittat en annan favorit.

L300 Fresh hydration face cream normal to combination skin 60ml är min nya favorit! Den är tjock men absorberas ändå snabbt in i huden. Den har ingen doft (parfym) vilket jag tycker är ett plus. Kommer garanterat att köpa igen!

Avon Planet spa heavenly hydration facial oil 30ml. Det tog evigheternas evighet att använda upp denna ansiktsolja. I början använde jag den bara ibland då och då eftersom jag ansåg att olja inte är min grej men sen när jag väl kom igång med användningen märkte jag hur bra den faktist var! Oljan absorberades snabbt in i huden (jag använde den till natten) och huden var inte alls oljig på morgonen. Den lugnade huden och gjorde den mer tålig för yttre påverkningar. 


Avon Aqua parfym (edt?) 50ml doftar friskt sommar och påminner om Escadas parfymer. Jag tyckte mycket om den här doften men den var nästan för lätt för att använda på vinterhalvåret. Flera har frågat mig vilken parfym jag använder då de också tyckt att den doftat gott. Skulle gärna köpa den igen!

Lumene natural code dual drama mascara 12ml var den mest värdelösa mascara (efter seppäläs) som jag provat! Borsten var megalång och piggarna för korta och den sottade jättemycket. Ush fy. Som ni säkert har räknat ut så kommer jag INTE köpa den igen. 

Dermosil mineralpuder i nyansen fair. Det var min andra burk av samma produkt, kommer att köpa igen! Enda negativa är att det klottar en hel del då pudret flyger ikring, inte alls smidig att resa med etc. 


Dermosil Vitamin D 10 mikrogram 90 tabletter. Den här ville jag ha med för att dom e så bra då de e tuggtabletter. Är vi fler som har svårt med att svälja piller? 

Dermosil Nature cotton pads 60st. Ja ni känner nog till dessa redan, jag har ju minst en förpackning med i varje månadens tomma inlägg. Bäst!

Glam of Sweden Micellar extra-gentle cleansing wipes 15st, en positiv överraskning för mig! Jag tror de kostade max 2 euro och var mycket effektivare än större kända wipes-tillverkare. Avlägsnade bra även tyngre makeup och vattenfast mascara. Tummen upp! Köper gärna igen bara jag får veta var dessa säljs (förutom i Vasa)?! 

Det var månadens tomma för denna gång. Har du också använt någon av produkterna ovan? Är du av samma eller annan åsikt gällande den?

 

2 kommentarer:

  1. Jag har också prövat natural code mascaran och den va så dålig :D Sugen på Planet Spa oljan, tror jag ska pröva med nutra effects först :)

    SvaraRadera
  2. jag har inte upplevt några problem med dermosils mineralpuder. Jag har den alltid med överallt, alla resor osv. Inga problem, hmm... vad kan det bero på att vi har så olika åsikter om det :/

    SvaraRadera