torsdag 12 januari 2017

Just give me a reason

Just give me a reason. If not. I quit.

Såhär är det, att skriva har aldrig varit min starka sida. I högstadiet trodde jag dock att jag var bra på det men i gymnasiet insåg jag att läraren jag hade i högstadiet antagligen favoriserade mig och därför gav höga poäng i uppsatserna. Jag har ett enkelt språk och kan inte fånga upp en läsare på ett intressant sätt.

Efter en tids observerande av mitt eget skrivande har jag insett att mina blogginlägg inte är intressanta. Jag får dem inte ens att bli intressanta genom bilder eftersom jag totalt saknar förmågan att skriva ens lite bra.

Jag lägger ner mycket tid på bloggandet och vill inte vakna upp en dag då jag är 45 och inse att jag ägnat mer tid på internet än på verkliga livet.

Jag velar fram och tillbaka om jag skall lägga ner bloggen? Skall jag det? För hur vet jag om det finns någon som uppskattar min blogg och mina inlägg om jag inte får någon respons? Jag har två trogna kommenterare och de lyfter min dag varje gång de skrivit en rad men det räcker inte i längden.

Just nu, i detta ögonblicket, behöver jag en gnutta bekräftelse för att inse om det är värt det.

3 kommentarer:

  1. Tyvärr är det nuförtiden ganska knappt med kommentarer på många bloggar! Mest får man kommentarer genom att själv aktivt kommentera andras bloggar --> flera hittar din blogg.
    Inte får jag heller många kommentarer, har några trogna kommenterare som verkligen lyfter min dag (helt som du sade :) ). Jag har ändå min blogg på Indiedays-bloggportalen och ändå får jag inte masssssvis med kommentarer! men det är just för att människor "har inte tid" att kommentera nuförtiden, eller så orkar/vill de inte kommentera trots att de har läst inlägget.
    Men sluta inte blogga, jag vill ju se hur dina project pan går !! :)

    SvaraRadera
  2. Jag läser din blogg och tycker du skall fortsätta om det känns som att DU vill göra det. Förstår dock önskan om repsons och bekräftelse, vet hur mycket roligare det är då läsarna är delaktiga! Själv är jag tyvärr dålig på att kommentera, hoppas och försöker bli bättre. Det är (precis som daniela ovan) skriver mycket pga. tidsbrist. Sedan läser jag ofta på telefonen och då är det så jobbigt att fylla i alla uppgifter varje gång man skall kommentera tycker jag. Som igår då jag skrev den här kommentaren redan via telefonen, men så försvann den av någon anledning. Sen tycker jag också man måste hålla bloggandet på en bra nivå, man vill inte vakna upp och inse att man spenderat mera tid på bloggen än i verkliga livet som du själv säger. Man måste hitta en balans :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker om din blogg och jag tycker du får med läsaren i det du skriver. Främst för att du är ärlig och äkta. Du kan tänka kanske kvalitet istället för kvantitet. Jag tänker t.ex satsa på ett inlägg som du verkligen är nöjd med istället för att du känner att du måste uppdatera. Min egen blogg är ju "bara" en blogg för mina texter jag skriver om ämnen jag brinner för och lägger upp mina insändare etc för att ha de som en en referens till t.ex arbetsgivare. Min personlighet syns inte på samma sätt som på din blogg. Jag hoppas du fortsätter för jag kollar varje dag om det kommit något nytt. Gör som du känner :) Sofia

    SvaraRadera