söndag 8 januari 2017

first impression of gel eyeliner

I fredags var jag till Åbo och hälsade på min bestie Astrid. I planerna ingick även att köpa en kvalitativ ryggsäck (done!) en cake eyeliner från Make Up Store och en ny concealer från Nyx men eftersom Sokos hade stängt på trettondagen så blev det inte något av de två sistnämnda. MEN istället köpte jag en gel eyeliner från Maybelline samt en pensel för att applicera den.  Det följde med en pensel till eyelinern i förpackningen men utgående från bilderna tyckte jag att penseln såg otymplig ut. Stay calm, jag skall nog testa penseln i något skede ändå. 



Igårkväll gjorde jag en sminkning som jag avslutade med en eyelinervinge gjord med Maybelline Eyestudio lasting drama gel eyeliner 24H. Appliceringen gjorde jag med en ny pensel från Real Techniques som består av silikon. Penseln går under namnet silicone liner brush. 

 
Jag hann inte ta foto av sminkningen med min systemkamera för att den hade fått konstiga ryck och i samma veva kom det gäster men här är en bild som jag laddade upp på instagram idag så där kan du se hur min första applicering lyckades.

Du hittar mig på instagram som kosmenauten.

2 kommentarer:

  1. Jag har ägt denhär eyelinern för kanske 4 år sedan, och den var verkligen bra - tills den torkade. Jag trodde också att penseln som kom med den skulle vara sjukt dålig, men den var påriktigt bra.. det skulle jag aldrig ha trott haha :)

    SvaraRadera
  2. Ser härlig ut, penseln också :D

    SvaraRadera