onsdag 4 januari 2017

Dry brush nail art

På fredagkväll satt jag och läste bloggar, bland annat nagelbloggen nails1820 som skrivs av duktiga Daniela. Hon hade redogjort för år 2016 och sina favorit nageldesigns och där fanns nämnt ett inlägg om Dry Brush nagelkonst. Jag blev så inspirerad så jag gjorde min egen version av det. Mitt i natten. 

Dry brush innebär att man torkar av nagellackspenseln så gott som torr på t.ex. hushållspapper och sen drar man "resterna" över nageln. Det blir en fin abstrakt touch som slutresultat. Jag tyckte själv mycket om resultatet eftersom jag hade valt färger som lätt smälte ihop! Lacken jag använde ingår i mitt project pan 2017. 
-wet n wild Hannah Pinktana
-Depend 419
-e.l.f. Dark glitter purple

Det vita lacket är från Avon och heter french tip white.  

Besök Danielas blogg för att se hennes dry brush-inlägg.

1 kommentar:

  1. wau, vad snällt inlägg skrivet <3 och såsom jag kommenterade redan på instagram, snyggt resultat ;)

    SvaraRadera