onsdag 28 december 2016

Project pan 2017: Intro

Jag har varit fången i att köpa nya produkter för att... för att.. ja men helt enkelt bara för att köpa. Inte för att jag skulle ha behövt utan för att det skulle vara kul att ha något nytt. Nu skall jag inleda ett kosmetikminskningsprojekt för hela år 2017 som innebär att jag skall nå botten (pannan) i en produkt så att jag sedan kan plöja vidare på produkterna i min "fina samling". Under några dagars tid har jag funderat kring vilka produkter jag vill ha med i detta projekt och nu har jag kommit till en slutsats. Totalt 13 produkter som skall användas upp under 2017. Det känns som ett realistiskt mål bara jag hålls motiverad till att fortsätta. Nu kör vi!
 

Jag kommer uppdatera med bilder ca var tredje-var fjärde vecka.

 Rouge, finishing powder och ögonskugga/contourfärg

Såhär ser rouget (2g) från Dermosil ut just nu den 28 december 2016
Mål : att åtminstone 1/2 av bottnet är framme. Goda chanser!
Ögonskuggan (2,3g) från MUR som jag använder som contour har pyttepytteliten grop på mitten
Mål : att åtminstone 1/2 av bottnet är framme. Goda chanser!

I hd-pudret (8g) från nyx syns redan en rejäl del av pannan.
Mål : att använda upp. Goda chanser!


Läppbalsam från blistex (3,7g). Har knappt använt det alls sen jag köpte det. Jag gillar det inte eftersom det luktar godis. Ger en lätt fin färg på läpparna.
Mål : att använda upp. Goda chanser!

Läppstiftet från Avon i en dov rosa färg.
Mål : använda upp eftersom jag har många läppstift i lika nyans. Tveksamma chanser!

Concealertrio från Lindex egna märke.
Åt mig passar bara flytande concealers, den här är för "kompakt" men vill använda upp den då jag ändå lagt pengar på den. Nyanserna är okej.
Mål : använda upp helt och hållet. Tveksamma chanser!

Utgångsläge den 28 december 2016

Från Dermosils trio brow kit tänker jag använda den ljusaste skuggan (1,5g).
Mål : Att använda upp hela skuggan. Tveksamma chanser!

Sleek Makeup i-Divine Vintage Romance ögonskuggspalett har flera riktigt fina nyanser, dock har paletten fallit i glömska ett tag. Den här skall jag jobba med under år 2017. 
Mål : att nå pannan i åtminstone 3 skuggor. Tveksamma chanser!

Hittills har jag använt mest de tre guldiga på övre raden samt den lila (andra från vänster) och indigofärgade (fjärde från vänster).
Utgångsläge den 28 december 2016. 


Svart kajalpenna från MeMeMe cosmetics. 
Jag är dålig på att använda kajalpennor, jag gillar bäst flytande eyeliner
Mål : att använda upp hela. Tveksamma chanser!


Baby Skin instant pore eraser (22ml) tycker jag om men jag har redan sedan länge tillbaka köpt en ny så för att den inte skall hinna fara illa så måste jag använda upp denna. Sträcket på tuben är riktgivande, egentligen vet jag inte hur mycket eller lite som är kvar, det är en ren gissning.
Mål : att använda upp hela tuben. Goda chanser!

Dermosil energy facial cream (50ml) tog jag i bruk igår så tuben är full! Den här vill jag hinna använda upp innan sommaren då det är dags för krämer på solskyddsfaktor.
Mål : att använda upp hela tuben. Goda chanser!

Dermosil ansiktsrengöringsolja (150ml) har stått i skåpet aningen för länge så nu är det dax att göra slut på den! Den luktar ok så går fortfarande att användas. Passar bra nu på vintern då det är en olja, kan ej använda den på sommaren. 
Mål : att använda upp hela flaskan. Goda chanser!
Lemon juice & Glycerine hudkräm (250ml) har ca halva tuben kvar. Skåpena bågnar av hudkrämer och jag går från det äldsta mot det nyaste i användning. 
Mål : att användas upp helt. Goda chanser!

Det skall bli jättespännande att anta utmaningen som detta projekt för med sig. Jag hoppas ni är med mig hela vägen?!

1 kommentar:

  1. Verkligen intessant projekt, jag kommer att följa denna resa!! Intressantaste produkterna för mig: sleek ögonskuggspaletten (herreguuu vad fiiin!!), dermosil rouge, puhdistusöljy och baby lips primer (jag har funderat att köpa den...).

    SvaraRadera