fredag 9 december 2016

Månadens tomma: november-ish

Ja. Vad skall jag säga... bry er inte om "bakgrunden" jag försökte klura till det lite men det blev inte som jag hade tänkt. Jag märkte det först när jag lade fotona på datorn. 


1. Avon Luck la vie parfymprov. En parfym med inslag av jordgubb. Tror dock inte att jag kommer köpa den i full storlek.

2. Oriflame the One lips spa care lip balm tog ÄNTLIGEN slut... Jag vet inte vad det är men jag får alltid sjukt i halsen då jag använder Oriflames läppbalsam? Någon annan som upplever samma eller är det bara jag som är knäpp? Detta läppbalsam hade två lager, i mitten fanns det vårdande ämnet och runtom det fanns pigment som gav färg på läpparna. Dessa var olika i koncistens, alltså mitten var mycket hårdare så de minskade i olika takt.... Nej, detta var inte för mig! 

3. Masque Bar luminizing charcoal peel off face mask. Well, för det första så räckte detta prov inte ens till hela ansiktet, för det andra så luktade det väldigt mycket kemikalie om den. Den rengjorde semi-bra, den var inte riktigt så effektiv för mig som jag hade önskat. Finns bättre märken. 

4. Estée Florance pink grapefruit & melon handtvål i 500ml flaska. Kan ni tänka er att den här höll nästan exakt på dagen 5 månader! Gudars skymning så dryg produkt. Den har ett lyxigt utseende men kostar bara några euro. Doftar gott och rengjorde väl. Jag kan tänka mig att köpa den igen. 

5. Lumene eye makeup remover för vattenfast makeup 100ml. En riktigt bra produkt som inte svider i ögonen! Vanligtvis föredrar jag krämiga sminkborttagningsprodukter vid ögonområdet för att de inte orsakar sveda i ögonen. Den här får en stor tumme upp. Jag kan tänka mig att köpa igen.

6. Korres basil lemon duschgel 40ml. En ganska tjock duschgel med den fräscha doftkombon basilika och citron, doftade jättegott! Dryg var den också. Jag hade den med till simhallen flera gånger under hösten och den tog inte slut... Dessutom behändig storlek på flaskan. Kan tänka mig att köpa i full storlek. 

7. Lush santa's lip scrub.... är inte slut men har börjat lukta konstigt. Jag har försökt använda den under den gångna månaden då jag kom på att det är över ett år sedan jag köpte den! Nu började den dock lukta.... inte som den borde lukta. Så jag slänger den men återanvänder ju burken för att göra ny, egen lipscrub. 

8. Bepanthen Eye ögondroppar 10ml, för torra ögon. Jag fick veta då jag skulle börja använda kontaktlinser igen att jag har jättetorra ögon. Antagligen av att jag periodvis sitter mycket framför skärmar och spänner ögonen. Jag försöker använda ögondroppar dagligen åtminstone på kvällen men bäst kommer jag ihåg dropparna någon dag före, under samma dag och dagen efter att jag använt kontaktlinser eftersom ögona känns extra känsliga och torra då.

9. Sebastian professional penetraitt. schampo prov. Jag har använt av dettaa samma schampo prov tidigare också och jag tycker om den här produkten! Rengör håret och lämnar det lent efteråt. Doftar gott också. Skulle kunna tänka mig att köpa schampon i full storlek - beroende på priset såklart. 

Så, det var mina tomma för den här gången. Jag vet att det är flera produkter som håller på att ta slut nu tillika så tror det blir en uppdatering till lite före jul också! Vilka produkter har du tagit slut på på sistone? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar