onsdag 16 november 2016

Månadens tomma special edition

Jag har inte på en tid skrivit något kosmetikrelaterat på bloggen. På min instagram @Kosmenauten meddelade jag förra veckan att jag testar Makeup Revolutions palett Iconic 3 (dupe till UD Naked 3). Det gjorde jag också men jag anser att jag inte ännu har hunnit få en ordentlig uppfattning så jag tänker prova den lite till och nästa vecka dyker det utlovade inlägget upp.  Men här i mellan kommer åtminstone ett extra Månadens Tomma-inlägg!

 Nivea Daily Essentials refining clear-up strips har jag använt i säkert närmare 10 år snart och jag köper dem igen och igen med jämna mellanrum. Vet att dessa inte fungerar för alla men åt mig funkar dom jättebra!

Beauty Selection (produced for Viking Line) Cleansing Wipes var doftfria, mjuka och milda rengöringsservetter. De var billiga och bra i alla fall till att avlägsna vattenlöslig makeup. Kan tänka mig att köpa igen.

Formula 10.0.6 Wipe Ypur Face Off make-up removing facial wipes pink grapefruit + apple
var ännu effektivare än de från Beuaty Selection. Superbra rengjorde dom huden. Intressant doft som påminde om modellera. Nina rekommenderade dessa så köpte hem dem från I Love Me-mässan och jag köper dem faktist gärna igen!

We Care Icon Natural Wear face powder soft focus är ett puder som jag gillat jättemycket. Det blev lite kvar i pannan längs kanterna eftersom pudret mörknade betydligt (antingen gammalt eller så har det kommit fukt in i dosan) så jag kunde inte använda upp det. Jag tyckte om pudret och skulle kunna köpa flera puder från WCI. 

Avon extra lasting eyeliner black. Ibland känns det som att jag måste prata gott om alla Avons produkter eftersom jag är konsult men om jag gjorde det skulle jag ju inte vara äkta. Så, den här eyelinern från Avon var en riktig skitprodukt! Den flöt omkring och lade sig i små veck på ögonlocket, den var för rinnig och blöt helt enkelt. Dessutom hade jag den efter en stund som sträck på övre ögonlocket... Nej nej nej. Jag fortsätter köpa min favorit från Lindex. 

Dermosil brow and lash gel är en transparent gel som lägger brynstråna på plats och de hålls verkligen på plats också. Dock var borstdelen enorm och det försvårade rejält appliceringen. Själva produkten kunde jag tänka mig att köpa igen. Jag hoppas de utvecklar en produkt med mindre borste. 

Lierac paris micellar cleansing water mini. Ett jättebra micellärvatten som fick bort orenheter riktigt bra! Inget fel på produkten (förutom lite för stark lukt) men förpackningen var opraktisk av den orsaken att den hade för stor öppning så det kom ut för mycket produkt åt gången. Flaskan i full storlek har säkert bättre lösning.

Seppälä The Lengthening Mascara. Jahapp. Den gav ingen längd bara lite färg till fransarna som klumpade sig. Produkten luktade kemikaliegift. Jonej, köp ej!

Och sist men inte minst Dermosil Nature ekologiska cotton pads som är med i typ VARJE empties-inlägg. Men jag gillar dom! Behöver nog inte säga mer än det. 

Yhteenveto suomeksi:
Koska en ole hetkeen kirjoittanut kosmetiikkaan liittyviä postauksia niin ajattelin heittää tänne extra Loppuneet-postauksen vaikka marraskuu ei ole edes vielä ohi. 2 loppuneista tuotteista tarttuivat mukaan I love me messuilta ja ne oli Lieracin micellivesi (tykkäsin, paitsi tuoksusta) ja Formula 10.0.6 puhdistusliinat (tykkäsin myös niistä, vaikka ne haisivat muovailuvahalle). Dermosil oli myös osaa tätä postausta koska ekologiset vanulaput on niin MUST HAVE ja kulmageeli oli myös melko hyvä. Tässä kuussa en tykänny Avonin eyelinerista enkä Seppälän maskarasta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar