tisdag 1 november 2016

Månadens tomma: Oktober

Oktober swishade förbi så jäkla snabbt och när jag öppnade lådan i badrumsskåpet vart jag slänger mina tomma produkter blev jag glatt överraskad över mängden tomma burkar och buteljer!


 2 förpackningar av mina favorit bomullspads från Dermosil nature-serien. De är ekologiska och de bästa samt billigaste jag hittills testat. Köper dem helatiden. 

Dermosil nature ekologiskt shampoo av björksav. Jag fick denna av min syster eftersom hon inte gillade den, jag gillade den inte heller, förpackningen är hård och det är svårt att trycka ut produkt samt att själva shampoot gör håret så klibbigt och kletigt och strävt! Jag har försökt använda upp den men nu ger jag helt enkelt upp. Köper absolut inte igen. 


Avon naturals nourishing milk & honey face cream var en bra, tjock ansiktskräm som absorberades snabbt in i huden. Doften var mild och inte alltför söt. Cirka halva burken använde jag på kroppen eftersom jag inte kom ihåg alls när jag hade öppnat den så vågade inte använda den i ansiktet mer. Den fungerade minst lika bra på kroppen! Stort plus att den absorberades snabbt och man kunde dra kläderna på sig snabbt efter smörjning.

Yves Rocher sérum végétal ultra plumping serum mini gjorde ingenting för min hud. Den blev varken bättre eller sämre. Jag tycker inte om doften på YR serumen har jag i alla fall kunnat konstatera efter att ha provat två stycken. 

Dermosil Linnea hand cream prov hade alltför stark doft och krämen absorberades långsamt och lade sig som en hinna på händerna så jag kunde inte skriva på mitt slutarbete efter att ha lagt av denna handkräm. Doften blev så stark att jag var tvungen att tvätta bort den men doften blev kvar på händerna. :/ Kommer inte köpa denna. 

Dermosil kroppscreme är en tjock och glycerinrik creme och den tillhör mina favoriter i alla fall under vinterhalvåret. Jag hamstrade redan i våras en ny i lager. Den är många torrisars räddning. Tuben rymmer 200ml men jag har klippt upp min för att få ut allting. 

Garnier moisture bomb tygmask för ansikte fick jag genom buzzador. Jag fick 3 masker och har provat alla själv och konstaterat att dessa är superbra. Riktigt återfuktande och sköna att använda

Dermosil hand cream spa & sauna tillhör förra julens säsongsprodukt. Jag fattade enormt tycke för denna! Den absorberades snabbt in i huden och doften var fräsch.  Jag önskar att den hade funnits till salu fortfarande för då hade jag köpt den. 

 Yves Rocher Micellar cleansing water köpte jag direkt från Yves Rocher butiken i forum i Helsingfors. Jag sökte efter ett micellarvatten i en annan serie men kvinnan i kassan sade att de slutat helt och hållet med den serien men att denna är nu den mest motsvarande produkten. Jag tycker t.o.m. bättre om den här! Flaskan är mycket smidigare. Den doftar gott och avlägsnar sminket riktigt bra. Kan tänka mig att köpa igen. 

Cien Daily exfoliating facial wash har varit min favorit ansiktsskrubb i åtminstone ett år men jag vet inte om de förändrat formulan på produkten eller om detta bara var ett s.k. måndagsexemplar men det var så jättelite skrubbkorn i den att den gjorde inte så mycket för min hud. Nu vet jag inte om jag skulle vilja köpa om den igen. 

Neutrogena Visibly clear complexion scrub mini var däremot mer i min smak. Massor av små och effektiva skrubbkorn som avlägsnade smuts. Torkade inte ut huden. Kan tänka mig att köpa den. 

Beauty Selection (Viking Lines egna märke) cleansing wipe
s var överraskande bra! 2 paket med 10wipes i var för 2,90e känns helt okej för denna produkt. Rengöringsservetterna var härligt mjuka och tillräckligt stora för att man skulle kunna rengöra hela ansiktet med en servett. 

L'oréal volume million lashes waterproof mascara swishade med stil förbi min tidigare all time favourite mascara High impact mascara från Clinique! Den gav sån längd till mina fransar att WOW! Kommer absolut att köpa den igen. 

Essence multi-action mascara separerade fransarna bra och gav både fin längd och volym. Min favorit vardagsmascara! Har redan en ny. 

Benecos natural lipgloss i färgen rosé. Helt okej läooglans dock ganska klibbigt. Den är inte helt slut men resterande produkten har torkat fast i bottnet av hylsan dit man inte når med applikatorn. Kommer inte köpa igen. 

Det var allt för denna månad. Har du gjort ett Månadens tomma-inlägg på din blogg? Länka till det i en kommentar så att jag kan gå in och läsa! :)

Yhteenveto suomeksi:
Lokakuu meni niin nopeasti etten oikein tajua. Yllätyin myös kun näin kuinka paljon tuotteita olen käyttänyt loppuun kuukauden aikana! Tämä postaus on taas jotenkin Dermosil-painotteinen. Suhtauduin positiivisesti melkein kaikkiin tuotteisiin paitsi Dermosilin shampoon ja Yves Rocherin seerumiin. Cienin kasvokuorinta on ollut kauan mun lemppari mutta en tiiä oliko tämä n.s. maanantaikappale vai ovatko he muuttanut koostumusta tuotteessa koska siellä oli nyt niin vähän noita kuorivia palleroita. Yleensä niitä on runsaasti!

1 kommentar:

  1. Jag har testat 2 mascaras av essence, men inte den du skrev om. Jag skulle nog kunna testa den till näst :)

    SvaraRadera