söndag 20 november 2016

Galan2016

Galan igår (19.11.2016) var en så himla fin tillställning! 

Jag åkte upp till Vasa redan på fredagen och var framme lite över kl två på dagen. Nina mötte mig vid tågstationen och vi gick till Sweet Vaasa på salladslunch. Vi satt och pratade och plötsligt var klockan redan fyra och Ninas sambo plockade upp oss och vi åkte hem till dem. Där chillade vi en stund innan vi åkte in till centrum och gick på Kicks, innan vi for till Amarillo och äta köpte vi "vårt" vin nämligen Snigelvinet.  
😊

Väl hemma hos Nina satt vi mest och pratade och kollade de finlandssvenska bloggarenas sista förberedelser inför Galan. Jag sov supergott hela natten, det var dock trögt att stiga upp på lördagen men det var bara att masa sig upp för vi visste att vi hade mycket att göra under dagen.

 Ungefär tolv-ett tiden började vi sminka oss för  klockan tre skulle vi vara hos frissan. Tillbaka från frissabesöket var vi cirka femtiden. Då åt vi snabbt middag innan vi drog på oss klänningar och accessoarer innan vi fick skjuts till stadshuset var Galan ägde rum. Mellan sex och sju var det mingel och sedan kl sju började det riktiga programmet med prisutdelning, musikuppträdanden och modevisning. Programmet var slut snabbare än väntat och ca halv elva kunde vi förflytta oss till efterfesten på ett ställe som hette bank. Där fick vi en bit mat. Det var verkligen inte kolhydratsnålt men jag var hungrig och åt i alla fall. Där var vi sen och minglade fram till kl tolv, efter det begav vi oss hemåt. Väl hemma orkade vi ännu inspektera våra Goodiebags och reflektera lite över galan och vinnarna i de olika kategorierna.  



Jag har idag tänkt mycket på att jag nog inte hade pratat med så många som jag gjorde om jag inte hade haft sällskap av Nina. Hon gick modigt fram till alla och hon kände ju en del redan sedan tidigare. Det var flera jag gärna hade växlat några ord med men jag blev plötsligt blyg. 

Jag somnade nångång efter kl halv tre. Hade många väckningar i olika etapper för att a) jag är alltid rädd att jag skall försova mig till tåget och b) jag trodde jag skulle gå med en vän på kaffe före jag skulle till tåget tjugo före ett men personen hörde av sig först efter att tåget åkt iväg söderut. I alla fall, Nina och jag lyckades nog utnyttja tiden före hemfärden i alla fall! Vi for till ett jättestort loppis och kollade runt. 

Min festfrisyr. Jag visste inte ens att jag hade så mycket hår at tman kunde åstadkomma något sånt där! Tack Catsin! Frisyren hölls intakt under natten trots att jag sov! Jag har alldeles nyss plockat ut 36 hårnålar och spännen från mitt hår.
😁


Väl hemma somnade jag på soffan framför TVn. Buuklubben med Pippi Långstrump. 

Jag har haft en superduper rolig helg som gick aaaaaaaningen för snabbt. Igen. 
 Tack Nina att jag fick bo hos er detta veckoslut. Ge en extra klapp åt Snowis!

Om det finns intresse så kan jag imorgon visa vad som ingick i goodiebagen. Någon som vill se innehållet?

1 kommentar: