måndag 3 oktober 2016

månadens tomma: september

September månad gick verkligen i ett huj. Jag trodde att jag inte alls hunnit använda upp mycket produkter under månaden som gick och gick in i ett litet shocktillstånd då jag insåg att det fanns 10 tomma produkter i lådan! Nåja, utan att dra ut på det nåt desto mer. Här är de:


1. GARNIER Skin Active Tissue Mask Moisture Bomb är en ansiktsmask i form av en lätt tygbit utformad efter ansiktet som läggs på huden i 15 minuter för en långvarig återfuktning. Jag fick 3 stycken av dessa hemskickade eftersom jag kom med i deras kampanj på Buzzador. Jag tycker riktigt bra om dessa! Såg igår i Pirkkatidningen att de kostar 2,09e/st vilket jag tycker känns liiiite väl men kan tänka mig att köpa dessa t.ex. någongång i månaden. 

2. YVES ROCHER I ♥ my planet paraben- och siliconfri shampoo. Älskar denna produkt. Rengör håret ordentligt! Doftar gott och löddrar mycket också. Har redan köpt en ny flaska som är i användning. 

3. AVON Advance Techniques 360 nourishment Moroccan Argan oil balsam är min favorit hårvårdsserie från AVON. Jag har av både shampoon och balsamen färdigt i lager. 

4. MAKE UP STORE cosmetic wipes var verkligen inte de bästa jag testat men inte heller de sämsta. De rengjorde huden helt okej och återförslutningsmekanismen var ganska bra. Kommer inte köpa igen. De var ganska dyra, finns billigare som är bättre!

5. DERMOSIL sensitive cleansing wipes. Det står att de skall avlägsna makeup men jag tycker inte att de avlägsnade den så jättebra. Då jag efteråt använde toner eller micellarvatten såg jag att det alltid ändå hade blivit väldigt mycket smink och smuts kvar på huden så just för sminkborttagning skulle jag inte använda dessa men som "nödtvätt" annanstans på kroppen skulle jag nog kunna använda dem. Kommer inte att köpa igen.

6. LINDEX liquid eyeliner black är min ABSOLUTA FAVORIT av flytande eyeliners. Den håller sig på plats hela dagen trots svett, tårar och hängande övre ögonlock! Jag köper den igen och igen. 

7. YVES ROCHER Sérum Végétal, Wrinkles & Radiance smoothing care serum för ansikte. En väldigt intetsägande produkt som luktade illa. Jag såg inga förändringar på min hud. Köper ej igen. 

8. KEUNE Velvet Violet Color Craving lila hårmask. Ibland lägger jag hårmask i torrt hår fast aaaalllaaaa frissor säger att det är plus minus noll att göra så men jag upplever själv att färgen fastnar bättre och blir intensivare. Den här gav en fin lila färg men var dock lite svår att applicera både i torrt och vått hår. På grund av priset på 19,90e/tub skulle jag inte köpa igen. 

9. YVES ROCHER Hydration Moisturizing botanical care mist köpte jag enbart för att få ryggen återfuktad (minus med singelliv- ingen salvar ryggen åt en!) men det fungerade ju givetvis inte att spraya på sig själv på ryggen, spraymekanismen funkade inte uppåner! Annars var det ju en smart produkt om man har väldigt bråttom och snabbt måste dra kläder på efter duschen eftersom misten sjönk snabbt in i huden. Den hade en lätt återfuktning som är tillräcklig på sommaren men denna hade nog inte varit tillräckligt återfuktande på vinterhalvåret för mig. Jag kommer inte köpa denna igen.

10. DERMOSIL Nature Cotton Pads. Mina favoritvaddlappar, i alla fall av de ecocert märkta. Jag köper dessa igen och igen och avviker aldrig från dessa. Mamma samlar in Dermosilbeställningar så jag passar på varje gång att beställa några förpackningar med henne. 

Yhteenveto suomeksi: 
Loppuneet tuotteet syyskuusta! Melko YR painoitteinen postaus. Tässä kuussa tykkäsin melkein kaikista tuotteista mikä tuntuu aika harvinaiselta :D Erittäin paljon tykkäsin Garnierin moisture bombeista ja Yves Rocherin shampoosta! Mukana postauksessa oli Lindexin nestemäinen rajausväri joka on all time-favourite ja luottotuotteeni!


1 kommentar:

  1. Dermosil nature cotton pads är underbara! Jag har också för mig att jag testat något från Yves Rocher tester å som doftade hemskt, kanske det var samma? :)

    SvaraRadera