tisdag 4 oktober 2016

Månadens 3 produkter: Oktober

Förra månaden startade jag ett "mini sminkprojekt" som innebär att jag varje månad väljer ut 3 produkter jag skall använda lite extra den månaden. Förra månadens (september) produkter presenterar jag här. Nu kommer en liten uppdatering om hur det gick och sedan Oktober månads 3 produkter. 

Oriflame the One illuskin face primer använde jag t.o.m. 9 gånger under september! Det synns ingen skillnad i tuben men jag är ändå himla nöjd! Ska fortsätta använda den nu som primer så jag får slut den nån gång :P


Nyx Born to glow liquid illuminator "sunbeam" blev en MEGAFAIL. Alltså den här produkten är så hemsk och svår att använda att jag har använt den exakt 0 gånger under förra månaden! Om jag skulle ha varit på fest eller ut på krogen så skulle jag ha kunnat använda den men det kom inget sådant tillfälle emot. Hur skall jag någonsin kunna få denna produkt använd?!

Avon calming effects mattifying foundation "ivory" har jag nog använt 3-4 gånger och just nu är den precis rätt färg för mig! Jag borde passa på att använda den nu innan den blir för mörk. 

Oktober månads 3 utvalda produkter är:

1. MAC Cranberry frost eye shadow köpte jag i juli då jag för första gången besökte. Jag blev urförtjust i den här tranbärs-/burgundyfärgade skuggan i frost finish. Den passar extra fint nu på hösten. 

2. Essence Rosy happiness eye shadow har jag inte ens testat ännu och jag köpte den i början av augusti så jag tycker minsann det är på tiden! 

3. Forever Living flawless by Sonya concealer duets "light" är en concealerpenna med en rödtonad och en gultonad concealerfärg i var ända. Concealers som ej är i flytande form har  jag svårt att få snyggt och appliceringen är också svår i sig enligt mig. Jag har tyckt mycket om den här pennan dock för att täckningen varit så bra. Man kan även använda den som ögonskuggsprimer. 

Ögonskuggorna kommer passa bra ihop!

Yhteenveto suomeksi:
Viime kuukauden 3 tuotteet mitkä piti käyttää mahdollisimman paljon men ei nyt ihan kuin strömsöössä. Oriflamen primeri onnistuin käyttämään jopa 9 kertaa mutta Nyxin highlighteri en käyttänyt kertaakaan! Avonin meikkivoide käytin noin kerran viikossa ja väri on nyt juuri sopiva minulle.

Lokakuun 3 tuotteet ovat tällä kertaa kaksi luomiväriä ja yksi peitepuikko-kynä. Minun mielestä nuo kaksi luomivärisävyä sopivat hyvin yhteen.  Kaikkien tuotteiden sävyt ja nimet löytyvät ylhäällä tekstissä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar