onsdag 26 oktober 2016

Ett avgörande beslut

Hej på er!
Jag har grubblat och kommit till en lösning i mitt grubblande. Jag har beslutat mig för att inte göra flera s.k. Haulinlägg var jag visar upp vad jag shoppat. Dels för att det för vissa kan vara väldigt provocerande och dels för att jag inte vill uppmuntra till det konsumtionshysteriska samhälle vi lever i idag. Jag har själv insett hur mycket skönhetsartiklar jag samlat på mig under åren och mest handlar det om ett bottenlöst Vill ha!-habegär. Istället försöker jag då fokusera på att visa upp produkter i praktiska sammanhang var jag också kan motivera varför en produkt är bra. Dock är inlägg med nya AVON produkter ett undantag eftersom jag är konsult. 

Någon annan som reflekterat över detta?

Yhteenveto suomeksi:
Olen tehnyt päätöksen; tästä lähtien lopetan niin sanotusti "haalintapostausten" kirjoittamisesta. En halua vaikuttaa tähän kulutushysteriaan mitenkään enää. Sen sijaan pyrin kirjoittamaan tuotteiden käytöstä ja mielipiteitäni niistä käytännössä. Paitsi AVON tuotteista kirjoittelen joskus uutuuksista koska olen konsultti. 


1 kommentar:

  1. jag blir nog inte provocerad av haul-inlägg, jag tycker de är jättekul... men jag förstår och respekterar din åsikt, men det är ju en bra idé att berätta om produkter, som du verkligen gillar!

    SvaraRadera