torsdag 22 september 2016

Veckans tips #2

Den här veckan vill jag tipsa om mina favorit ansiktsmasker! De är Lumene Glow Reveal 60 second facial samt Avon Clearskin Pore Penetrating black mineral mask. 

 
Såhär står det om Lumene Klargörande ansiktsvård:
"Unik ansiktsvård med en formula som kombinerar fröolja från hjortron och havtorn samt peelande ingredienser. Avlägsnar orenheter effektivt, huden blir mjuk och fräsch med vacker lyster. Använd dagligen eller när huden behöver en snabb och extra effektiv ansiktsvård. Applicera på torr hud med masserande rörelser. Låt verka en minut. Skölj sist med rikligt med varmt vatten." 

Glow Reveal masken rengör på djupet och gör huden len utan att man känner sig torr efteråt. Jag gillar den verkligen! 

Om Pore penetrating masken står det så här:
"Svart mineralmask med 0,5% salicylsyra. Applicera ett tunt lager på ansiktet och vänta tills masken förvandlas från svart till ljusgrå (10-15 minuter). När masken helt har torkat, skölj bort med varmt vatten och klappa torr med en handduk. Använd 2-3 gånger per vecka."

Jag använder denna max 1 gång per vecka eftersom jag tycker det passar mig bäst. Har man mer oren hud så kan man säkert använda den upp till 3 gånger. Använder man rejält med makeup varje dag som täcker porerna kan 3 gånger i veckan vara väl behövligt!

Japp, jag ser lite trumpen ut men det är för att när masken torkar så stelnar den också och det är mycket svårt att göra miner (jag har provat)! Observera hur masken gått ner i porerna kring näsa och mun då den rengör på djupet genom att dra till sig orenheterna. Denna mask kan upplevas aningen svår att tvätta bort då det behövs mycket vatten men slutresultatet gör det helt klart värt det tycker jag!

Yhteenveto suomeksi:
Viikonvinkki on sitte nämä kaksi kasvonaamiota. Pikakasvohoito Lumenelta on noussu lemppariksi Avonin black mineral naamion kanssa! Ylemmässä kuvassa minulla on lumenen kasvonaamiota ja alemmassa kuvassa Avonin mineraalinaamio. Kuvassa näkyy kuinka tuote menee ihohuokosiin ja imee likaa pois.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar