torsdag 15 september 2016

Veckans tips #1

Hej på er, jag hade en liten semestervecka från bloggen men nu är jag tillbaka!
Den här gången tänkte jag skriva om en produkt från Essence som jag gillar och en produkt som jag tycker man kan skippa! 

Vi börjar väl med det roliga?
 
Det är express dry drops med vårdande mandelolja som jag vill tipsa om. Det är ett medel man droppar på sina nymålade naglar och så torkar nagellacket på ett ögonblick. Om jag skall vara ärlig så trodde jag faktist inte på att detta skulle fungera, i alla fall inte när det kommer från ett budgetmärke och kostar under 3 euro! Tji fick jag då detta visade sig vara superduperbra!

Och sedan över till mitt "anti-tips"!

French manicure & pedicure pen white tip painter är en tusch som man skall kunna rita fina vita tippar med på naglarna. Vad skall jag riktigt säga, detta är bara TRAGISKT. Det tog länge innan det började komma ut produkt och när det väl kom ut någonting så var det i väldigt ojämna doser/ mängder vad man skall kalla det så det räckte inte länge innan jag hade vit färg på fingrarna, handflatorna, handryggarna ja typ alla ställen var det inte skall vara helt enkelt. Sen torkade tuschändan ut himla snabbt så man fick skaka pennan och trycka den mot papper hela, hela tiden mellan varven. Jättejobbig upplevelser och ja, jag såg typ ut som en amatörmålare efter mitt försök till fransk manikyr. Ni klarar er utan denna i ert liv, jag lovar! 

Yhteenveto suomeksi:
Viikon vinkki on Essencen express dry drops hoitavalla manteliöljyllä. Se todellakin toimii ja kynsilakka kuivuu hetkessä! Suosittelen tätä ja eikä ole hinnallakaan (alle 3e) pilattu! Sen sijaan voit skipata French manicure & pedicur peniä koska se oli todella epämukava käyttää. Ensiksi oli todella vaikeeta saada mitään väriä ulos tussista ja sitten kun tuli väriä niin tuli liikaa tai sit se kuivahti piirtämisen aikana ja loppujen lopuksi näytin ihan maalarilta kun kädet oli täynnä valkoista väriä...
 

2 kommentarer:

  1. Jag har för länge sen köpt domdär express dropparna också, men inte ännu "vågat" testa :DD jag har tidigare använt snabbtorkande droppar från Orly, de har fungerat jättebra. Jag tycker inte om att bli besviken, så jag antar att det är orsaken till att jag inte vågat testa essences. Men tuuur så läste jag detta inlägg! Kommer att börja använda dem asap :)

    SvaraRadera
  2. Oh, express dry drops vore allt nåt att ha! :)

    SvaraRadera