söndag 18 september 2016

Shopping på byn

Ja, ni som bor i Ekenäs eller någon gång råkat besöka denna stad vet att utbudet på kosmetik inte är alltför stort (även om utbudet verkar öka hela tiden). Det finns butiker som säljer Loréal, Maybelline, IsaDora, Lumene, Essence, Rimmel och ja, det var väl ungefär det sådär med tanke på färgkosmetik alltså. Sedan har vi Seppälä och Lindex som har sina egna sminkmärken.

 Jag har aldrig varit riktigt imponerad på Seppäläs egna smink, förpackningarna är billiga och ohållbara, dåligt pigment, dålig hållbarhet osv osv så jag har aldrig ens velat prova deras smink. Häromdagen fann jag dock en foundation i rea-korgen för 2e och tänkte att "Nuuuu skall jag prova". 


Lindex liquid eyeliner är min all time favourite. Det är nu tredje exemplaret jag har och jag kan inte vara utan! Den kostar 4,95e och hållbarheten är muchos buenos! Orsaken till varför jag gick till Lindex var för att jag skulle ha eyelinern. Såg också att de reade ut nagellack för 1,95e och i mitt synfält föll det turkosa, "mermaidfärgade" lacket som skiftar i gröna nyanser. Omöjligt att fånga den fina färgskiftningen på bild! En flaska nagellacksremover fick också följa med hem. Acetonfritt, 50ml 1,95e. 

Skulle Du vilja ha en djupdykning i någon av produkterna ovan? Säg hep i en kommentar så gör jag en recension på bloggen!


Yhteenveto suomeksi:
Kävin toissapäivänä vähän shoppailemassa. Ostin Seppälästä the perfect foundation kokeiluun kun minulla ei ole ennestään kokemusta Seppälän omasta värikosmetiikasta ja koska oli ale-laatikossa 2e. Kävin myös Lindexissä hankkimassa uusi Liquid Eyeliner koska se on minun Must Have ja jo kolmas puteli käytössä! Lindexissä tarttui myös mukaan turkkoosi kynsilakka 1,95e sekä kynsilakan poistoaine myös 1,95e. Kiinnostaisiko arvostelu jostakin ylhäällä mainitusta tuotteesta? Kirjoita kommentteihin mikä tuote kiinnostaa niin tiedän tehdä siitä arvostelu!

1 kommentar:

  1. Jo Seppälä smink brukar se tråkiga ut, får se sen om foundation är värt 2€ :D Gärna recension på den!

    SvaraRadera