onsdag 28 september 2016

Semestershopping

Nu då jag landat lite efter min mini-semester så skall jag passa på att visa vad jag köpte i taxfreen på Viking Line. 

Detta allt köpte jag på Viking Grace.

Min första bekantskap med Bath & BodyWorks resulterade i total förälskelse i produkterna! Jag kände inte för att köpa av deras Eau de Toiletten men tänkte att jag ville prova produkter i de doftena som jag gillade så jag köpte två minisar på 88ml.

 

Beautiful Day Shea & Vitamin E body lotion. Jag gillar doften av grönt äpple.
A Thousand Wishes Shea & Vitamin E shower gel doftar bärigt gott och jag tänker börja använda den genast. 
Jag hoppas jag får valuta för pengarna eftersom priset på dessa var 7,00e/st vilket jag tycker är NÅGOT i överkanten för mini body lotion och duschgel.


Ett annat märke jag blev begajstrad över på Vikign Grace var en hel avdelning av RITUALS... 

Jag har en gång besökt deras butik i Uppsala men köpte ingenting där men nu fann jag på nolltid en serie vars doft jag kärade ner mig i totalt och det ar TAO-serien som innehåller ekologisk vit lotus och yi yi ren (?). Jag köpte en mini tub av mild exfolierande kroppsskrubb (70ml) och den kostade 4,90e. Det lär ta en tid innan jag slipper att testa denna eftersom jag har en stor skrubbtvål från YR på gångs just nu. Den andra produkten jag köpte var en handkräm (75ml) i serien Happy Hands som har den intressanta doftkombinationen mandarin och mint! Handkrämer kan man aldrig ha för många av, eller hur?! ;)


Och äkta beautyjunkie som jag är så är jag alltid TVUNGEN att köpa makeup clenasing wipes från olika märken. Detta 2-pack är Viking Lines egna kosmetikmärke BEAUTY SELECTION och ett paket innehåller 10 rengöringsservetter. 2-packet kostade 2,90e vilket känns helt okej för mängden man får. Servetterna är otroligt mjuka och t.o.m. bättre än vissa andra budgetmärken jag köpt här på fastlandet. 

Jag köpte även min favoritmascara Volume Million Lashes från L'ORÉAL men den fanns inte i waterproof version så jag hoppas att denna vattenlösliga är lika bra ändå. Den kostade 14,50e på båten. 

En produkt jag köpte redan på ditresan på Viking Amorella var LUMENE CC color correcting powder 6-in-1 eftersom jag behövde en produkt i stil med BB eller CC för lätt täckning istället för foundation. CC pudret kostade 12,90e. 

Jag har provat pudret 2 dagar och har hittills varit rätt så nöjd men jag har okså varit ganska trött så jag har inte kollat desto nogrannare på kvällen då jag tvättat bort mitt smink så återkommer senare om vad jag tycker om denna produkt. :D

Yhteenveto suomeksi:
Kävin sitten viikonlopulla mini-lomalla ja tietysti tuli vähän shoppailtua laivalla muun muassa piti vähän tutustua Bath & BodyWorksin ja RITUALSIN tuotteisiin. Ostin myös lempparimaskaraa ja kokeiluun ostin myös lumenen CC puuteria.
Näistä tuotteista enemmän viimeistään silloin kun ovat loppuneissa postauksissa!

1 kommentar:

  1. Hoppas du hade en trevlig mini-semester! Jag tycker det är alltid lika roligt att vara på kryssning och shoppa loss i Tax free! :D

    SvaraRadera