onsdag 7 september 2016

Månadens tomma: Augusti

Så, det utlovade inlägget om augusti månads tomma produkter kommer här! 

 Allt rosk.

Rengöring:
Seacret Salt & Oil Scrub prov på 50ml som jag fick av mamma i en dermosilburk. Länkar till produkten det är frågan om. Jag tyckte om den här kroppsskrubben, den var dryg och tillräckligt rivig för min smak. Skulle dock inte köpa den p.g.a. att den är dyr.

Oriflame Discover brazilian passion shower gel 250ml. En helt okej duschgel, jag gillade dock inte doften. Köper inte igen. 

CoastalScents Brush shampoo cleanser 120ml. En bra rengöringsprodukt för sminkborstar. Den hårda plastförpackningen är dock inte optimal för denna trögflytande gel. Kan tänka mig att köpa igen.

Dermosil Micellar makeup remover prov med 1 rengöringsduk. Jag tyckte bra om denna produkt men jag tycker inte att 9e för 150ml är ett rättvist pris så jag kommer inte köpa den.  

Dermosil Nature cotton pads 60st eco cert är ekologiska vaddlappar som jag köper om och om igen för de är de mjukaste jag testat. 

Garnier Micellar cleansing wipes 25st tog skonsamt bort makeup. Dukarna kändes "tvåliga" men samma känsla lämnades inte på huden. Kan tänka mig att köpa igen. 


Doft:
Victoria's Secret Pure seduction fragrance mist 250ml. Ja, ni ser nog att denna inte är slut, finns säkert minst 200ml kvar i flaskan men den har blivit gammal. Det vet jag eftersom en stark kemikalisk lukt skiljer sig ur doften då man sprayat med den - riktigt obehagligt. Skulle köpa den igen om den inte blev gammal så snabbt! 

Issey Miyake l'eau d'issey Pure parfymprov såg härligt lyxig ut men doftade inte gott enligt mitt luktsinne. Jag kan inte sätta fingret på vilken av doftnoterna som inte tilltalar men helheten ger ett alltför starkt intryck. 

MakeUp:
Avon eyeshadow primer "light beige" är den bästa primern jag provat. Den är inte heller riktigt slut men jag har haft den i över 2 år och under några månaders tid har jag upplevt att den blivit torrare och torrare och nu sist jag skulle använda den gick det inte mera att bearbeta den på ögonlocket. 

Avon makeup svamp är avons svar på beauty blendern. Man kan använda den både torr och fuktad. Jag har själv alltid använt den fuktad och jag tycker formen är optimal för att lägga både concealer och foundation. Fortfarande är W7s powerpuff makeup svamp min favorit. Tror inte att jag kommer att köpa igen. 

Hud- och hårvård:
Oriflame Silk beauty sun glow gradual tan body lotion 200ml köpte jag av Cindy från hennes Oriflame outlet några månader innan den gick ut och jag försökte flitigt använda den för jag tyckte om den då den gav en svag BUS-effekt. Utgångsdatumet sprack i januari och snart därefter började den få konstig konsistens så nu slänger jag den. Jag hade gärna köpt om den men den finns inte längre i sortimentet. 

KC professional color mask Plum 200ml är en färgad hårmask för att behålla intensiv färg i håret. Jag har provat några olika märken och KC färghårmasker är min absoluta favorit. Produkten är dryg och väldigt lättapplicerad. Jag köpte 2 nya tuber i Helsingfors och kommer köpa igen även efter det. 

Forever Aloe propolis creme x 7 prov á 3,5ml använde jag till att smörja tatueringen den första veckan. Propolis är en tjock, dryg kräm som vårdar och återfuktar huden. Jag har tidigare också använt den i ansiktet. När alla mina produktprov är slut köper jag den kanske i full storlek.

Det var alla tomma produkter för augusti månad. 

Yhteenveto suomeksi:
Kävin läpi elokuun loppuneet ja pilalle menneet tuotteet (VS fragrance mist & Oriflame Silk beauty sun glow gradual tan body lotion, joista tosin tykkäsin!).
Pidin oikeastaan kaikista loppuneista tuotteista paitsi Oriflamen brazilian passion suihkugeelistä hajun takia. Montako tuotetta loppui sinulla elokuun aikana?

2 kommentarer:

  1. Penselrengöringen, var har du köpt den? :) Du är förresten taggad här :D http://ninozia.blogspot.fi/2016/09/makeup-tag.html

    SvaraRadera
  2. Ja den köpte jag från Pretty.fi men det är öhm.. MINST 4 år sen! XD

    SvaraRadera