torsdag 8 september 2016

Månadens 3 produkter: september

Varje månad framöver skall jag plocka fram 3 färgkosmetikprodukter jag vill fokusera mer på under en månads tid. Jag har fått idén från Emeliesjo på youtube som varje månad fokuserar på en ögonskuggspalett.


1. Oriflame the One illuskin face primer vill jag fokusera på denna månad eftersom det är en produkt jag har haft svårt att gilla men den kostade dyra pengar och är fortfarande inte gammal så jag vill ge den en chans.
2. Nyx Born to glow liquid illuminator "sunbeam" är en annan produkt jag har haft svårt att gilla, den var en så stor besvikelse. Enligt bilder på internet och youtube skulle detta vara den optimala highlightern men den innehåller så stora glitterkorn att man nästan skäms. 
3. Avon calming effects mattifying foundation "ivory" är en bra foundation som fallit i skymundan efter att jag köpte en ny från Maybelline. När jag nu hittade den tänkte jag att jag skulle använda den igen innan den blir gammal. Den är lite för mörk men det fixar jag genom att blanda i en ljusljus foundation från Yves Rocher.

Min tanke är att jag skall använda dessa produkter minst 4 gånger under september månad. På fotot syns det att jag markerat hur mycket det är kvar i produkterna. I foundationen är det ungefär halva kvar. 

Håller du på med ett liknande projekt? Länka till din blogg!

Yhteenveto suomeksi:
Tässä kuussa aion panostaa näihin kolme tuotteeseen. Primerista ja highlighterista en oikein pidä mutta koska olivat kalliit ja eivät oo mennyt vanhoiksi haluan antaa niille toinen mahdollisuus. Meikkivoide on jäänyt vähän unholaan kun ostin keväällä Maybellinestä uus meikkivoide joten haluan käyttää tätä nyt taas vähän enemmän. Ajatukseni on käyttää nämä tuotteet ainakin 4 kertaa syyskuun aikana Toivottavasti joku näistä tulisi loppuneisiin-postaukseen ens kuun alussa sitten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar