onsdag 21 september 2016

First impression recension av The Perfect Foundation

Jag nämnde häromdagen att jag köpt en foundation i Seppälä från deras egna sminkmärke för 2 euro. Idag har jag testat den och här nedan lite tankar kring produkten och mitt första intryck av den.

The Perfect Foundation i färgen 01 

Jag applicerade produkten på rengjort och återfuktat ansikte med en fuktad beautyblender.



I gult lampsken såg det okej ut men i naturligt ljus som på bilden ovan syntes foundationens verkliga karaktär. Den var alltför orange och mörk för min hud trots att jag köpte den ljusaste nyansen. Den hade helt okej täckning förutom kring ögonen var jag tyckte att den t.o.m. framhävde de mörka ringarna mer. Dock täckte den röda partier ganska bra. Foundationen blänkte en hel del och ansiktet såg oljigt ut tills jag applicerade puder ovanpå. Den samlade sig även på torra partier var den såg orangefläckig ut (t.ex. mellan mina ögon vid näsroten). 

Ni förstår säkert att jag inte riktigt har användning av denna produkt så nu söker den nytt hem. 
Jag tror att den eventuellt skulle kunna passa någon med oljig hy, men om man har blandhy eller torra partier i ansiktet så är denna inte bra.


Yhteenveto suomeksi:
Ostin toissapäivänä Seppälän oma meikkivoide sävyssä 01 kokeiltavaksi. Se oli kuitenkin aivan liian tumma ja oranssinen minulle. Laitoin meikkivoiteen aidolla beautyblenderillä. Lopputulos oli kuitenkin todella epätasainen koska meikkivoide imeytyi mun naaman kuiviin kohtiin ja erottui siten oranssina läiskinä. Meikkivoide peitti hyvin punaisuutta mutta minusta tuntui että tummat silmänaluset näyttivät jopa enemmän tummemilta tämän meikkivoiteen kanssa. En suosittelisi tätä sekaiholle. Voin kuvitella että tämä sopisi ehkä öljyiselle iholle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar